Παραολυμπιακοί Αγώνες Λονδίνο 2012

Όλα τα στοιχεία συνηγορούν ότι οι φετινοί Παραολυμπιακοί Αγώνες του Λονδίνου θα είναι οι αγώνες με την μεγαλύτερη τηλεθέαση και τους περισσότερους χορηγούς στην ιστορία. Τα στοιχεία που παραθέτουμε παρακάτω δείχνουν πως εξελίχθηκαν οι αγώνες στους τομείς όπως τα τηλεοπτικά δικαιώματα, οι χορηγίες, τα εισιτήρια και το fan engagement.

Τηλεοπτικά δικαιώματα: Η κάλυψη και το κοινό που θα παρακολουθήσει τους αγώνες αναμένεται να ξεπεράσει αυτό των αγώνων του Πεκίνου στους οποίους 64 rights-holders μετέδωσαν τους αγώνες σε 80 περιοχές του πλανήτη. Η LOCOG ανακοίνωσε ότι οι ραδιοτηλεοπτικοί οργανισμοί που θα μεταδώσουν τους αγώνες ξεπέρασαν τους 64 και το κέρδος της συμφωνίας αγγίζει τα 10 εκατ. λίρες ,ποσό ρεκόρ για Παραολυμπιακούς Αγώνες.

Στην Αγγλία το δίκτυο που έχει τα δικαιώματα αναμένεται να προβάλει τους αγώνες για περίπου 150 ώρες σκοπεύοντας να “πιάσει” παραπάνω από 35 εκατ. μοναδικούς τηλεθεατές, την ώρα που οι Παραολυμπιακοί Αγώνες του Πεκίνου κατάφεραν να “πιάσουν” μόνο 13.2m τηλεθεατές.

Χορηγίες: Στο  Sydney το 2000 αλλά και στην Αθήνα το 2004, μόνο πέντε από τους έντεκα TOP sponsors των Ολυμπιακών Αγώνων συμμετείχαν στους Παραολυμπιακούς Αγώνες και η “ενεργοποίηση των χορηγιών” ήταν σχεδόν ανύπαρκτη.

Στο Πεκίνο το 2008, δέκα από τους δώδεκα συμμετείχαν ενώ  φέτος στο Λονδίνο, και οι έντεκα TOP sponsors συμμετέχουν στους αγώνες. 11 participated with varying degrees of activation. Η LOCOG πούλησε τα αποκλειστικά χορηγικά δικαιώματα των Παραολυμπιακών αγώνων σε δεκαπέντε εταιρίες συμπεριλαμβανομένων μερικών TOP sponsors αλλά και όλων των Tier 1 τοπικών εταίρων ως μέρος του βασικού πακέτου, ενώ η BT, η Sainsbury και η Panasonic εξασφάλισαν το premium πακέτο.

Εισιτήρια: Περισσότερα από 2,3 εκατ. εισιτήρια έχουν πωληθεί σε σύνολο 2,5 εκατ. Η Διεθνής Παραολυμπιακή Επιτροπή ελπίζει σε sold-out, το οποίο αν πραγματοποιηθεί θα είναι και το πρώτο στην ιστορία των αγώνων.

Engagement: Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen mobile panel για λογαριασμό της BT, 62% από όσους συμμετείχαν στην έρευνα είναι ενθουσιασμένοι για τους Παραολυμπιακούς και 56%  σκοπεύουν να παρακολουθήσουν τους αγώνες. Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι ότι το 88% πιστεύει ότι οι χορηγοί των Ολυμπιακών Αγώνων θα πρέπει να χορηγούν και τους Παραολυμπιακούς.

Ελληνική αποστολή

Η Ελληνική αποστολή έχει την υποστήριξη των εταιριών, ΟΠΑΠ, Rollmann, Olympic Air, P&G, Όμιλος “υγεία”. Οι παροχές των χορηγών είναι οι εξής.

Όμιλος “υγεία”: Ο όμιλος «ΥΓΕΙΑ», ανέλαβε την πλήρη κάλυψη των ιατρικών-εργαστηριακών και άλλων εξετάσεων για τους αθλητές. Επίσης στηρίζει οικονομικά τις προσπάθειες αθλητών και αθλητριών στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, με αθλητικό και αγωνιστικό εξοπλισμό, ενώ προχώρησε στην «υιοθεσία» επτά αθλητών της ομάδας καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες τους. Πρόκειται για τους: Αντώνη Τσαπατάκη (κολύμβηση), Τσε Τζον Φερνάντες (σφαιροβολία), Πασχάλη Σταθελάκο (σφαιροβολία/δισκοβολία), Παρασκευή Καντζά (στίβος), Παύλο Μάμαλο (άρση βαρών σε πάγκο), Νίκο Πανανό (μπότσια) και Παναγιώτη Τριανταφύλλου (ξιφασκία με αμαξίδιο).

Olympic Air: Η Ελληνική Παραολυμπιακή Ομάδα θα μεταβεί στο Λονδίνο με με ειδική πτήση της Olympic Air. Επίσης με την ευκαιρία της αναχώρησης, η Olympic Air θα πραγματοποιήσει ειδική εκδήλωση προς τιμήν των αθλητών και των συνοδών τους, στην κεντρική αίθουσα αναχωρήσεων του Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Τέλος ο ΟΠΑΠ διέθεσε 1.000.000 ευρώ για τις ανάγκες της Ελληνικής αποστολής, η εταιρεία ένδυσης ROLLMAN επιμελείται και παρέχει την ένδυση της Ελληνικής αποστολής ενώ η P&G χορήγησε το ταξίδι των μητέρων αθλητών στο Λονδίνο.

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Ο απολογισμός του 17ου συνεδρίου της ΕλλΕΕΔΑΑ

Σύνεδροι όλων των ηλικιών κατέκλυσαν τo αμφιθέατρο των ΤΕΦΑΑ του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών παρακολουθώντας …