Deloitte: Money League 2014-15

Εδώ και 19 χρόνια η εταιρία Deloitte έχει συγκροτήσει το λεγόμενο «Money League» για την παρακολούθηση της οικονομικής κατάστασης των ομάδων, τις πηγές των εσόδων τους και πολλά ενδιαφέροντα  στοιχεία για τις επιχειρηματικές δραστηριότητες τους.

Οι ομάδες κατατάσσονται ανάλογα με τα έσοδα τους, που επιμερίζονται σε εκείνα απ’ την ημέρα των αγώνων (εισιτήρια, μπουτίκ, καταστήματα κλπ), τα τηλεοπτικά έσοδα και τις διαφημίσεις και τις εμπορικές συμφωνίες. Εκεί, για άλλη μια χρονιά, 7η συνεχή, καταλαμβάνει η Ρεάλ Μαδρίτης, με έσοδα της τάξης των 577 εκατ. ευρώ, δεύτερη είναι η Μπαρτσελόνα (560,8 εκ.) και την πεντάδα συμπληρώνουν η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (519,5), η Παρί Σεν Ζερμέν (480,8) και η Μπάγερν Μονάχου (470).

Ομάδα Συνολικά έσοδα (σε εκ. ευρώ)
1. Ρεάλ Μαδρίτης 577
2. Μπαρτσελόνα 560,8
3. Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 519,5
4. Παρί Σεν Ζερμέν 480,8
5. Μπάγερν Μονάχου 474
6. Μάντσεστερ Σίτι 463,5
7. Άρσεναλ 435,5
8. Τσέλσι 420
9. Λίβερπουλ 391,8
10 Γιουβέντους 323,9

Χαρακτηριστικό του πίνακα είναι η πρωτιά των ισπανικών υπερδυνάμεων, που αποσπούν τα περισσότερα χρήματα απ’ όλους, εκμεταλλευόμενες την κυριαρχία τους στην Ισπανία και τη δύναμη τους στις διαπραγματεύσεις για οτιδήποτε συλλογικό αντικείμενο διαπραγμάτευσης αφορά τις ομάδες στην Primera Division. Για να γίνει πιο απλό για τις ανάγκες της στιγμής, Ρεάλ και Μπαρτσελόνα αποσπούν τεράστια μερίδια στις συμφωνίες πώλησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του πρωταθλήματος τους στο εξωτερικό, «ρίχνοντας» τις υπόλοιπες ομάδες, κάτι που δεν συμβαίνει στην Αγγλία και που μέχρι πρόσφατα επίσης αποκλειόταν κατηγορηματικά στη Γερμανία. Περισσότερα επ’ αυτού σε επόμενο σημείωμα.

Η δυναμική του αγγλικού ποδοσφαίρου φαίνεται απ’ την παρουσία της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ στο Top – 10, που είναι η μόνη που δεν συμμετείχε για μια έστω χρονιά στους ομίλους του Τσάμπιονς Λιγκ.Τον πίνακα μέχρι την εικοσάδα συμπληρώνουν ομάδες με τακτική παρουσία στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις (Ντόρτμουντ – 280,6 εκ. / Σάλκε – 219,7/ Ατλέτικο Μαδρίτης – 187,1), αλλά και άλλες, των οποίων η παρουσία θεωρείται έκπληξη, όπως η Νιούκαστλ ή η Γουέστ Χαμ.

Ομάδα Ποσά (σε εκατ. ευρώ)
11. Ντόρτμουντ 280,6
12. Τότεναμ 257,5
13. Σάλκε 219,7
14. Μίλαν 199,1
15. Ατλέτικο Μαδρίτης 187,1
16. Ρόμα 180,4
17. Νιούκαστλ 169,3
18. Έβερτον 165,1
19. Ίντερ 164,8
20. Γουέστ Χαμ 160,9

Για τις θέσεις δε που συμπληρώνουν το Top – 30, η κατάσταση είναι πλήρως… ελεγχόμενη απ’ τους Άγγλους! Απ’ τις 10 ομάδες οι 8 είναι ομάδες της Premier League, ενώ δεδομένης της νέας συμφωνίας πώλησης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του αγγλικού πρωταθλήματος, που θα αρχίσει να ισχύει απ’ την ερχόμενη σεζόν (2016-17), οδηγεί τους συντάκτες της έκθεσης στο συμπέρασμα πως δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να συμπεριλαμβάνονται στο Top – 30 και οι 20 ομάδες που θα αγωνίζονται στην Premier League!

Ομάδα Ποσά (σε εκατ. ευρώ)
21. Γαλατάσαράι 159,1
22. Σαουθάμπτον 149,5
23. Άστον Βίλα 148,8
24. Λέστερ 137,8
25. Σάντερλαντ 132,9
26. Σουόνσι 132,8
27. Στόουκ 130,9
28. Κρίσταλ Πάλας 130,8
29. Γουέστ Μπρομ 126,6
30. Νάπολι 125,5

Πηγές εσόδων

Όπως προαναφέρθηκε, το Money League αξιολογεί τα έσοδα των ομάδων επιμερίζοντας τα σε τρεις κατηγορίες. Για το καθένα απ’ αυτά συγκροτείται ξεχωριστός πίνακας, με ξεχωριστό ενδιαφέρον ο καθένας.

Matchday:

Ομάδα Ποσά (σε εκατ. ευρώ)
1. ‘Αρσεναλ 132
2. Ρεάλ Μαδρίτης 129,8
3. Μπαρτσελόνα 116,9
4. Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 114
5. Τσέλσι 93,1
6. Μπάγερν Μονάχου 89,8
7. Παρί Σεν Ζερμέν 78
8. Λίβερπουλ 75
9. Μάντσεστερ Σίτι 57
10. Τότεναμ 54,2

Είναι χαρακτηριστική η πρώτη θέση της Άρσεναλ στα έσοδα των ομάδων απ’ τη μέρα του αγώνα. Το Emirates δεν αποτελούσε μόνο αγωνιστική επένδυση για τους «κανονιέρηδες» του Αρσέν Βενγκέρ, αλλά και εμπορική, αφού οι τιμές των εισιτηρίων έχουν ανέβει κατακόρυφα. Η εκμετάλλευση των μπουτίκ του γηπέδου συνεπικουρούν τη βελτίωση των εσόδων τους, φέρνοντας την ομάδα πάνω από Ρεάλ και Μπαρτσελόνα, που έχουν μεγαλύτερα γήπεδα. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως επτά απ’ τη δεκάδα προέρχονται απ’ την Premier League, με την Παρί Σεν Ζερμέν να είναι η μόνη εκτός Αγγλίας και Ισπανίας.

Broadcasting:

Ομάδα Ποσά (σε εκατ. ευρώ)
1. Ρεάλ Μαδρίτης 199,9
2. Μπαρτσελόνα 199,8
3. Γιουβέντους 199
4. Τσέλσι 178,2
5. Μάντσεστερ Σίτι 178
6. Άρσεναλ 167,7
7. Λίβερπουλ 163,2
8. Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 141,6
9. Τότεναμ 125,2
10. Έβερτον 114,1

Eδώ επιβεβαιώνεται η κυριαρχία των Ισπανών, προς το παρόν τουλάχιστον, αφού η βελτιωμένη συμφωνία για τα τηλεοπτικά της Premier League μάλλον θα αλλάξει το τοπίο. Ξανά η παρουσία των αγγλικών ομάδων δεσπόζει (7/10), ενώ  αξιοσημείωτη είναι η «είσοδος» της Γιουβέντους, της μόνης ομάδας εκτός Ισπανίας και Αγγλίας.

Commercial:

Ομάδα Ποσά (σε εκατ. ευρώ)
1. Παρί Σεν Ζερμέν 297
2. Μπάγερν Μονάχου 278,1
3. Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 263,9
4. Ρεάλ Μαδρίτης 247,3
5. Μπαρτσελόνα 244,1
6. Μάντσεστερ Σίτι 228,5
7. Λίβερπουλ 153
8. Τσέλσι 148,7
9. Ντόρτμουντ 144,3
10. Άρσεναλ 135,8

Στον πίνακα απ’ τα εμπορικά έσοδα παρατηρούνται δυο στοιχεία που απουσίαζαν απ’ τις δυο προηγούμενες κατηγορίες: 1) Η Παρί βάζει τα «γυαλιά» σε όλους τους άλλους, έχοντας σημαντική διαφορά απ’ τη δεύτερη Μπάγερν και 2) υπάρχει μεγάλη διαφορά της 10ης Άρσεναλ με τους πρώτους Γάλλους (135,8 έναντι 297). Εδώ η κατάσταση είναι πολυποίκιλη, αφού ο πίνακας συγκροτείται από δυο γερμανικές ομάδες (Ντόρτμουντ, Μπάγερν), μια γαλλική (Παρί), πέντε αγγλικές (Μαν. Γιουνάιτεντ, Μαν. Σίτι, Άρσεναλ, Τσέλσι, Λίβερπουλ) και δυο ισπανικές (Ρεάλ, Μπαρτσελόνα).

uk-deloitte-sports-football-money-league-2016-infographic

Πηγη: Deloitte.com / gazzetta.gr

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Ο απολογισμός του 17ου συνεδρίου της ΕλλΕΕΔΑΑ

Σύνεδροι όλων των ηλικιών κατέκλυσαν τo αμφιθέατρο των ΤΕΦΑΑ του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών παρακολουθώντας …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *