LED: Η (νέα) χρήση εκτός των αγωνιστικών χώρων

Η φυσική θέση των LED, των ψηφιακών πηγών προβολής χορηγών, είναι μέσα στα γήπεδα και περιμετρικά του αγωνιστικού χώρου. Η παρακάτω εικόνα είναι ενδεικτική και αρκετά συνηθισμένη.

LED σε διάταξη AD Time
LED στο Champions League

Στο εξωτερικό έχει αρχίσει και διαμορφώνεται μια νέα τάση χρήσης των LED. Από τους αγωνιστικούς χώρους τα LED έχουν μεταφερθεί σε βιτρίνες καταστημάτων, μέσα σε καταστήματα καθώς και σε εξωτερικούς χώρους. Η πρωτεύουσα της Ισπανίας έχει ήδη να επιδείξει χαρακτηριστικά παραδείγματα των παραπάνω. Στην επίσημη boutique της Real Madrid έχουν τοποθετηθεί LED τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά αυτής. Όπως βλέπετε και στην παρακάτω gallery η ομάδα της Μαδρίτης δίνει την απαραίτητη προστιθέμενη αξία (added value) στους χορηγούς της. Τα animation που προβάλλονται στο LED εσωτερικά της boutique περιείχαν διαφήμιση των χορηγών adidas και Audi.

Η Nissan έχει τοποθετήσει μια τεράστια διαφημιστική πινακίδα στον κεντρική εμπορική οδό Gran Via, στην οποία προβάλλει το νέο μοντέλο Qashqai. Μέρος αυτής της μεγάλης πινακίδας είναι και ένα LED στο οποίο ο προπονητής της Εθνικής Ισπανίας, Vicente del Bosque, προμοτάρει το αυτοκίνητο εν όψη και του Mundial της Βραζιλίας.

Και η FC Barcelona χρησιμοποιεί τα LED στην επίσημη boutique της. Όπως βλέπετε παρακάτω, η ομάδα της Καταλονίας προβάλει στο LED μόνο τους παίχτες της ομάδας. Δεν αποκλείεται ότι σύντομα και οι Καταλανοί θα ξεκινήσουν να προβάλλουν τους χορηγούς τους στα LED.

Και τι αλλάζει με αυτή την χρήση των LED;

Πολλοί μπορεί να αναρωτηθούν γιατί είναι σημαντική μια τέτοια εξέλιξη. Εκτός από τα κλασικά πλεονεκτήματα των LED (προβολή πολλών χορηγών, animation που τραβάει την προσοχή του κοινού, ευκολία στην ανανέωση των διαφημίσεων, χαμηλό κόστος δημιουργίας εικαστικού/animation), πλέον προστίθεται σε αυτά ένα ακόμα. Η διαδραστικότητα, ή η εν δυνάμει διαδραστικότητα που μπορεί τα Led να προσφέρουν. 

Είναι θέμα χρόνου μέχρι οι ομάδες να εντάξουν τα LED σε καμπάνιες  makreting καθώς και στα social media. Για παράδειγμα οι ομάδες θα καλούν τους φίλους της ομάδας να επισκεφτούν την boutique, να φωτογραφίζουν και να μοιράζονται το μήνυμα που θα προβάλλεται στο LED, επιβραβεύοντας τους με κάποιο δώρο (π.χ. έκπτωση στα προϊόντα της boutique, άλλα δώρα κτλπ).

Η διαδραστικότητα αλλά και η δυνατότητα συλλογής μετρήσιμων στοιχείων που βοηθούν στην ROI (return on investment), αναμένεται να καταστήσουν τα LED ως μια ακόμα σημαντική πηγής διαφήμισης για τις ομάδες και εκτός των αγωνιστικών χώρων.

About Dimitris Christodoulou

Marketing Analytics Manager at IRONMAN and Founder of Sportman.gr

Check Also

Ο απολογισμός του 17ου συνεδρίου της ΕλλΕΕΔΑΑ

Σύνεδροι όλων των ηλικιών κατέκλυσαν τo αμφιθέατρο των ΤΕΦΑΑ του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών παρακολουθώντας …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *