Η ψηφιακή τεχνολογία και ειδικότερα τα social media έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια το διαφημιστικό τοπίο καθώς και τον τρόπο που επιλέγουν οι εταιρίες να προωθήσουν τα προϊόντα τους.
Η NIKE δεν θα μπορούσε να είναι η εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Το 2010, η Αμερικάνικη εταιρία δημιούργησε ένα ξεχωριστό τμήμα (Nike Digital Sport) το οποίο είναι υπεύθυνο για την δημιουργία διαφόρων gadgets με τα οποία οι καταναλωτές μπορούν να παρακολουθούν την επίδοσή τους σε κάθε σπορ. Στόχος της NIKE ήταν κυρίως οι αθλητές και οι φανατικοί των σπορ όμως χάρης στο εξαιρετικό marketing της εταιρίας, οι πρωτοποριακές τεχνολογίες που δημιούργησε χρησιμοποιούνται πλέον από το σύνολο των καταναλωτών.
Η NIKE ήταν πάντα ανάμεσα στις εταιρίες που ξόδευαν αρκετά ποσά στο παραδοσιακό marketing. Όμως τα τελευταία τρία χρόνια, η εταιρία έχει μειώσει τις δαπάνες για τηλεοπτική και έντυπη διαφήμιση κατά 40%, κάνοντας στροφή στα ψηφιακά μέσα. Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει, η εταιρία ξόδεψε περίπου 800 εκατ. $ σε μη παραδοσιακά μέσα διαφήμισης. Η NIKE τείνει να ανεξαρτητοποιηθεί από τους superstar αθλητές και τις δαπανηρές καμπάνιες marketing ενώ προσπαθεί να δημιουργήσει ένα ψηφιακό οικοσύστημα από καταναλωτές και αθλητές.
Ας δούμε όμως τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιεί η εταιρία στην προσπάθειά της να παραμείνει πρωτοπόρα στον “ψηφιακό αγώνα”.
Το Nike Digital Sport οικοσύστημα
Το “Nike Digital Sport ecosystem” όπως ονομάζεται, αποτελείται από 6 εκατ. καταναλωτές οι οποίοι συνδέονται χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Nike+, εφαρμογές, κινητές συσκευές, και άλλα εργαλεία. Η πλατφόρμα επιτρέπει στους συμμετέχοντες να μοιράζονται τις επιδόσεις τους στα social media κάτι που αυξάνει το fan engagement ενώ παράλληλα εμπνέει και παρακινεί τους χρήστες της να έχουν μια πιο υγιεινή ζωή.
Η παλιά φιλοσοφία της NIKE ήταν η δημιουργία ενός εξαιρετικού προϊόντος το οποίο οι καταναλωτές θα σπεύδανε να αγοράσουν. Αυτή η στρατηγικής οδήγησε σε εξαιρετικές πωλήσεις αλλά είχε και τα μειονεκτήματά της. Το σημαντικότερο από αυτά ήταν ότι η NIKE “έχανε” την δυνατότητα καθημερινής επαφής με τους πελάτες της καθώς ερχόταν σε επαφή με το αγοραστικό της κοινό μόνο όταν λάνσαρε ένα νέο προϊόν.
Ακολουθώντας όμως την νέα ψηφιακή στρατηγική η εταιρία έχει σαν στόχο την ενσωμάτωση των εμπειριών του αγοραστικού της κοινού στην ψηφιακή της πλατφόρμα. Μέσω της online κοινότητας, η NIKE έρχεται σε καθημερινή επαφή με τους καταναλωτές, καταφέρνοντας έτσι να τους “γνωρίσει” καλύτερα και να προσφέρει υπηρεσίες κατάλληλα προσαρμοσμένες στα θέλω τους.
Nike+ Apps
Οι εφαρμογές είναι διαθέσιμες στους χρήστες iOS και Android συσκευών και αποτελούν το κύριο συστατικό της NIKE στην προσπάθεια της να αυξήσει το fan engagement.
Nike Devices
Παρακάτω βλέπουμε τις συσκευές της NIKE στην πλατφόρμα Nike+.
Η NIKE στα social media
Οι social media λογαριασμοί της εταιρίας βοηθούν στο fan engagement και στην δημιουργία άμεσου διαλόγου με το κοινό της εταιρίας.
Twitter*
- @Nike — 617.091 Followers
- @NikeBasketball — 336.853 Followers
- @NikeRunning — 99.604 Followers
Facebook*
- Nike — 10.443.666 Likes
- Nike Basketball — 4.343.264 Likes
- Nike Running — 1.111.429 Likes
Η μέτρηση έγινε στις 23/08/2012
Ο διαδικτυακός διάλογος αλλάζει το προφίλ των εταιριών καθώς αυτές προσπαθούνε να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τα θέλω του αγοραστικού τους κοινού. Με 56% των καταναλωτών να εμπιστεύονται τις γνώμες άλλων καταναλωτών έναντι 28% που εμπιστεύονται τα εταιρικά website, είναι εμφανές γιατί οι εταιρίες στοχεύουν στο fan engagement. H NIKE είναι μια από τις εταιρίες που έχει προσαρμόσει το επιχειρησιακό της μοντέλο στα νέα δεδομένα και απ’ ότι φαίνεται οι εταιρίες που θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της ΝΙΚΕ θα είναι και αυτές που θα παραμείνουν ανταγωνιστικές τα επόμενα χρόνια.